Wil je het meeste uit elk feestje halen? Alles tot in de puntjes perfect krijgen, voor een optimale ervaring voor de gasten? Ik ken het wel. Perfectionisme kan soms een vervelende eigenschap zijn, maar in sommige gevallen komt het voor iedereen verrassend goed uit de hoek. Het is belangrijk in het leven om van de kleine dingen te genieten. Dat betekent dat je zoveel mogelijk kleine dingen moet zoeken, maar vooral ook zelf creëren om alles net wat gelikter te maken, zodat het net dat beetje beter wordt dan eigenlijk nodig was. Een klein beetje extra is namelijk nooit teveel.

De puntjes op de I

Maar wanneer komt zoiets nou écht van pas? Bij het organiseren van feesten en evenementen. Omdat je door de kleinste dingen toe kan voegen aan de best mogelijke ervaring. Matchende servetjes, lichtjes, bloemetjes, decoraties aan de muur. De heerlijkste hapjes en drankjes die niet te informeel voelen voor de gelegenheid. Bij het gemiddelde feestje worden wel drankjes en hapjes verzorg, maar dan in de vorm van een lauwwarm middelmatig getapt biertje, goedkoop flesje rode wijn en een zakje borrelnootjes. Ook de decoratie laat heel wat te wensen over. Niks mis mee natuurlijk, omdat je er vaak komt voor het gezelschap – maar als je ervan houdt om dingen tot in de puntjes toe te verzorgen is zo’n feestje voor jou de beste plek.

Zakelijke gelegenheden

Buiten vergaderingen en meetings zijn ook borrels, feestjes en andere formele evenementen ontzettend belangrijk in het bedrijfsleven. Een goede band onderhouden met je baas en je collega’s, verder blijven netwerken om altijd nieuwe opties te blijven overwegen, enzovoort. Het kan enorm helpen om de mensen die je elke dag op de werkvloer ziet ook eens in een meer gezellige context te zien, zodat je niet vergeet dat we allemaal maar mensen zijn die hard hun best doen. Je wordt er op de werkvloer zelf op zijn beurt ook weer socialer van, en betere communicatie zorgt altijd voor betere resultaten.

Neem dus eens het voortouw een organiseer het volgende bedrijfsuitje of evenement. Verzorg alles tot in de puntjes en maak er écht iets moois van. Kies bijvoorbeeld voor cocktail catering: dat straalt klasse en luxe uit, maar ook gezelligheid. Verzorg luxere snacks, kleed het mooi aan, maak er iets speciaals van! Zo maak je indruk op al je collega’s, leidt het altijd tot een goed gespreksonderwerp en ervaart iedereen hopelijk een avond die ze nooit meer vergeten.