Als eigenaar van een eCommerce-site genereer je bijna al je inkomsten uit je productpagina’s. Dat is waar mensen iets aan hun winkelwagentje kunnen toevoegen en kopen. Vandaag gaan we jou leren hoe je jouw eCommerce-productpagina’s kunt optimaliseren.

Meta tags, meta descriptions en title tags

Het eerste dat je dient te doen is jouw meta tags te optimaliseren, jouw title tag en meta beschrijving moeten uiteenzetten wat het product is, de voordelen ervan en waarom mensen het moeten kopen. Dit zijn de dingen die mensen gaan lezen wanneer ze op Google zoekopdrachten uitvoeren. Telkens wanneer je een Google-zoekopdracht uitvoert, zie je de titel en de beschrijving. Dat is wat Google uit jouw broncode haalt. Je wilt zeker weten dat je een heel aantrekkelijke title tag hebt en  meta beschrijving. Nogmaals, denk goed na over wat jouw product is, waarom mensen het zouden moeten kopen, en de voordelen ervan.
Zorg ervoor dat je de hoofdzoekwoorden van jouw product opneemt in de title tag en de meta beschrijving.

Maak gebruik van gebruikersstatistieken

Het tweede waarop je jou zou moeten richten is gebruikersstatistieken. Als iemand naar jouw webpagina komt, uw eCommerce-productpagina en deze meteen weer verlaat en teruggaat naar Google Zoeken, laat dat Google weten dat ze niet hebben gevonden waarnaar ze op zoek zijn en dat jouw positie moet dalen. Dus, als je wilt dat ze blijven rondkijken en jouw product idealiter kopen, dan is wat je moet doen je te focussen op het product. Zorg dat de beschrijving aantrekkelijk is. Als ze de tekst kunnen lezen en begrijpen waarom ze het product zouden moeten kopen, geweldig. Als ze naar de afbeeldingen of een videobeoordeling kijken, is het van hoge kwaliteit en kunnen ze zien wat ze krijgen zonder er persoonlijk bij te zijn, geweldig.

Als je beoordelingen van andere mensen hebt zodat ze weten of het een goed of slecht product is, denk dan eens aan amazon.com. Bedenk wanneer je naar een eCommerce-site gaat en als je een product koopt, dan wil je specifieke dingen zien. Zorg ervoor dat je al deze binnen jouw eCommerce-productpagina opneemt en zo vergroot je jouw gebruikersstatistieken. Om meer inzicht te krijgen in de wensen en het gedrag van de gebruiker, is het inzetten van live chat ook een interessante optie. Live chat uitbesteden kun je doen bij partijen als Bconnect.

Duidelijke titels en koppen

Het derde wat je moet doen om hoger te scoren is het maximale halen uit jouw website titels en koppen. U kunt H1- of H2-kopjes gebruiken. Je ziet ze allemaal op sites zoals Amazon. De kop moet het product beschrijven. Dit voegt opnieuw een zoekwoord toe binnen de pagina, en dit zal je helpen om hoger te rangschikken in de zoekresultaten.