Adwords uitbesteden  is erg verstandig, omdat het een nogal ingewikkelde tak van sport is. Misschien vind je dit zonde van je geld, maar in de meeste gevallen heb je al snel hetgeen wat je geïnvesteerd hebt terugverdiend. Adwords-deskundigen zorgen ervoor dat ieder jaar hun kennis up-to-date blijft, want de digitale wereld gaat als een speer. Daardoor blijven ze in staat ervoor te zorgen dat jouw wensen met betrekking tot zoekmachine optimalisatie vervuld kunnen blijven worden. Er zijn een aantal goede redenen om er niet zelf mee aan de slag te gaan:

Foutjes zijn snel gemaakt

Een eigenaar van een vechtsportschool gespecialiseerd in Muay Thai, wilt gevonden worden in de zoekmachines en besluit om die reden te adverteren met het zoekwoord “vechtsportschool”. Echter na een paar weken is het resultaat uitermate teleurstellend. Maar enkele mensen hebben zich aangemeld, maar ondertussen is er al een hoop geld geïnvesteerd in dit zoekwoord. Waar het mis ging? Hij had er geen rekening mee gehouden dat indien het breed zoekwoord “vechtsportschool” is, je op allerlei verschillende manieren gevonden kan worden. Er zijn natuurlijk allerlei verschillende soorten vechtsportscholen, en niet iedereen heeft de voorkeur voor dezelfde vechtsport. Een Adwords-deskundige weet dit maar al te goed en weet dus ook precies welke zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden hij moet gebruiken om jou een zo goed mogelijk resultaat te leveren (waar je tenslotte ook voor betaald).

Hoe onderscheidt jouw advertentie zich van andere advertenties?

Dat is natuurlijk ook nog een dingetje; hoe gaat jouw advertentie opvallen tussen al die anderen? Er zijn natuurlijk veel bedrijven en andere instanties die adverteren, en jouw advertentie komt daar gewoon tussen te staan. Hier komt weer de Adwords-deskundige bij kijken, want die weet exact hoe hij de perfecte advertentietekst neer moet zetten om (potentiële) klanten te leiden naar jouw website (en dus hoogstwaarschijnlijk ook naar jouw business). Als er door veel geklik op jouw website de kwaliteit ervan stijgt voor de zoekmachine, kunnen je CPC’s (cost per click) ook nog eens flink dalen. Dus hoe beter de advertentietekst, hoe lager de kosten!

Data, veel data…

Een Adwords-deskundige houdt van veel data. Hierdoor zijn zij in staat om ook Analytics op en top in te richten, wat resulteert in dat elke conversie en elke order perfect wordt bijgehouden. Het voordeel hiervan is dat je erachter kunt komen wat de verdiensten zijn van een bepaalde zoekterm. Dankzij dit kunnen slechte zoektermen gefilterd worden, gaan de kosten omlaag en kan er meer worden geïnvesteerd in goede zoektermen!

Bron: ROIpartners